MARKETING 4.0
Nadeszła era „Marketingu 4.0”. Marketing 4.0 stanowi najnowszą koncepcję marketingu, którą w największym skrócie można określić jako systemowe zrównanie

Korporacyjna polityka odpowiedzialności społecznej
produktu i klienta. Wg tej koncepcji, nowoczesne Firmy aby móc skutecznie funkcjonować i konkurować na rynku, muszą wszelkimi dostępnymi sposobami dotrzeć do odbiorcy, nawiązać z nim więź w taki sposób aby otrzymywać informację zwrotną i budować wręcz wrażenie, że konsumenci mają wpływ nawet na proces produkcji produktów już na etapie ich planowania i tworzenia.
Założenia marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych, znajomych i innych osób znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej (np. pacjenci dermatologiczni), mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych.
ROLA ORGANIZACJI PACJENCKICH W KONCEPCJI „MARKETINGU 4.0”
Organizacje pacjenckie poprzez charakterystykę swojej działalności i realizację celów statutowych, co do zasady dysponują dostępem do wysoce homogenicznych grup odbiorców. Dysponują narzędziami komunikacji z tymi grupami, łączy je z nimi silna więź. Wspomniane wcześniej cele statutowe organizacji pozarządowych (NGO), realizowane jako szersze bądź węższe zasięgowo projekty idealnie wpisują się w koncepcję marketingu 4.0.
Reasumując, dla Firm z branży medycznej, farmaceutycznej, kosmetycznej lub wytwarzającej i dystrybuującej produkty skierowane do odbiorcy, który dotknięty jest chorobami dermatologicznymi i alergiami, w zasadzie nie ma możliwości prawidłowej realizacji strategii Marketingu 4.0-bez udziału i przy wsparciu organizacji pozarządowej-najlepiej pacjenckiej.
Wierzymy, że ze względu na charakterystykę naszego działania, doświadczenie oraz szeroki zasięg i możliwości dotarcia do mocno sprofilowanych grup odbiorców, że współpraca „biznesu” i organizacji zrzeszonych w Koalicji SkinHub-musi zaowocować korzyściami płynącymi dla wszystkich uczestników takiej współpracy.
„Projekty 360°”, realizowane wspólnie przez biznes i organizacje NGO, to coś więcej niż tylko realizacja polityki „zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej” (CSR)-to niezbędny element szerokiej strategii Marketingu 4.0 i klucz do sukcesu rynkowego Firmy.
Przykładowe obszary projektowe, realizowane przez Członków Koalicji SkinHub:
- Edukacja, wydawnictwo kwartalników tematycznych, poradników
- Wsparcie, prowadzenie zamkniętych Grup Wsparcia do pacjentów oraz opiekunów pacjentów
- Uczestnictwo i współ-organizacja Kampanii Społecznych
- Organizacja wsparcia psychologicznego
- Projekty produktowe – wsparcie produktowe, testowanie produktów, udzielanie rekomendacji produktowych, Znaki Rekomendacji
- Organizacja wypoczynku, turnusów rehabilitacyjnych
- Projekty wspierające poprawę infrastruktury placówek medycznych
- Projekty aktywizacji zawodowej pacjentów dorosłych
Jeżeli Państwa Firma jest zainteresowana realizacją ciekawych projektów skierowanych do pacjentów dermatologicznych, z alergiami i ich opiekunów, prosimy o kontakt pod adresem: info@skin-hub.pl lub skorzystania z poniższego formularza kontaktowego:
NAJBLIŻSZE CIEKAWE WYDARZENIE
EMISJA WIDEO “LEKARZE ODPOWIADAJĄ NA PYTANIA PACJENTÓW”
Lekarz może wyleczyć z choroby ale nie z losu